Migdale 500gr SanoVita

43,40lei

Migdale 500gr constituie o gustare hranitoare si o sursa excelenta de fibre si proteine de buna calitate, cat si de acizi grasi Omega-3 ce previn complicatiile cardiovasculare si impiedica formarea cheagurilor de sange.

În stoc

SKU: SANO.00130 Categorie: Brand:

Comenzi telefonice: 0731.849.430

Descriere

Migdale 500gr constituie o gustare hranitoare si o sursa excelenta de fibre si proteine de buna calitate, cat si de acizi grasi Omega-3 ce previn complicatiile cardiovasculare si impiedica formarea cheagurilor de sange.

Migdalele crude constituie o gustare hranitoare si o sursa excelenta de fibre si proteine de buna calitate, cat si de acizi grasi Omega-3 ce previn complicatiile cardiovasculare si impiedica formarea cheagurilor de sange. Migdalele ajuta la remineralizarea organismului, prevenind starile de oboseala cronica si epuizare intelectuala. Consumate frecvent, aduc numeroase beneficii organismului, avand proprietati probiotice, imbunatatesc digestia, diminueaza numarul bacteriilor nocive din tubul digestiv, accelereaza metabolismul si combat constipatia. Ajuta la remineralizarea organismului, prevenind starile de oboseala cronica si epuizare intelectuala.

Ingredient unic: migdale.

Produsul nu provine din culturi modificate genetic.

Migdalele – unul din cele mai sanatoase alimente oferite de natura

Migdalele, produse ale unor pomi originari din Asia, asemanatoare ca aspect samburilor de piersica sau prune reprezinta unul dintre cele mai sanatoase alimente oferite de natura. Multa lume considera ca migdalele sunt seminte, din cauza marimii lor si a invelisului exterior fibros, in realitate insa vorbim de niste fructe de la care consumam samburii si le denumim nuci. Ele sunt inrudite cu ciresele, visinele, caisele, piersicile si prunele.

Ele contin vitamina E, fibre, proteine, magneziu, calciu, fosfor, fier, cupru, potasiu, mangan, biotina, zinc, acizi grasi esentiali, riboflavina. Migdalele se pot consuma crude sau prajite (in acest ultim caz insa isi pierd o parte din calitatile nutritive) intrand in componenta unor preparate dulci sau sarate.

Desi originare, asa cum spuneam, din Asia, in momentul de fata mai mult de 75% din productia de migdale a lumii provine din Statele Unite, zona californiana. Spania este al doilea mare producator mondial si alte tari care exporta sunt cele din Bazinul mediteranean, Pakistan si Iran. Se poate observa, daca analizam aceste zone, ca migdalele vin din zone unde temperatura nu coboara foarte mult pe parcursul anului. Teoretic, arborele de migdal poate sa infloreasca in orice tip de sol, cu conditia sa fie bine drenat, insa, din cauza sensibilitatii la frig, el nu a reusit sa se aclimatizeze in prea multe zone ale Europei Centrale si nici in Romania nu rezista foarte bine, decat in anumite zone din Dobrogea. Atunci cand nu se adapteaza climei, poate sa infloreasca, dar va da o productie mica si de calitate inferioara, asadar costurile de cultivare nu se justifica, pentru ca nu se obtine prea mare profit. Culesul migdalelor se face in luna septembrie. Pentru maximizarea profitului, solul trebuie insa bine fertilizat. Din acest motiv, pe piata autohtona vom gasi migdale de import, disponibile atat pe site-ul nostru, cat si in marile hypermarketuri sau magazine de tip plafar. Formele de comercializare sunt diverse, de la migdale crude, prajite, pana la ulei de migdale si lapte de migdale.

Varietati de migdale

Exista doua varietati de migdale: cele dulci si cele amare. Comestibile nu sunt decat migdalele dulci. Uneori se poate intampla ca in aceeasi punga sa gasesti amestecate si cateva migdale amare printre cele dulci, din cauza mutatiilor care se produc in plantatiilor de migdali. Vei recunoaste migdalele amare dupa forma (sunt mai mici si mai plate), dar si dupa mirosul mai puternic. Datorita acestui miros puternic, din migdalele amare se pregateste un extract folosit totusi in gastonomie, mai exact pentru a aroma un lichior foarte parfumat care se numeste amaretto.

De ce nu sunt comestibile migdalele amare? Acest lucru se intampla din cauza continutului de amigdalina (vitamina B17, aceeasi prezenta si in samburii de caise) din toate varietatile de migdale, vitamina care nu ar fi daunatoare in doze mici, dar care, in cazul migdalelor amare, este mult mai ridicat decat la migdalele dulci. In multe cazuri, o migdala amara consumata poate sa duca, pentru o perioada scurta de timp, la o stare de rau general si eventuala ameteala. Pe masura ce timpul trece, amigdalina este transformata in cadrul proceselor metabolice in acid cianhidric si apoi in molecule netoxice, dar aceasta transformare poate sa dureze pana la o ora.

Initial, vitamina B17 se utiliza in tratamentul cancerului, dar, incepand cu anii ’80 a fost interzisa, ca urmare a presiunilor exercitate de Ministerul Sanatatii si Directiei de control pentru calitatea alimentelor si medicamentelor din SUA. Controversa pe subiect este inca deschisa in acest moment, iar parerile specialistilor impartite.

Autorul american Edward Griffin, un cunoscut sustinator al efectului vitaminei B17, afirma, in volumul sau, World Without Cancer (O lume fara cancer), ca modul actual de viata al populatiei este unul gresit: consumam mult zahar, faina rafinata si multe alte produse industriale procesate, in defavoarea alimentelor organice naturale, a fructelor uscate, fainurilor brute. Tot acest autor sustine ideea unei conspiratii mondiale dictata de interesele economice ale producatorilor de medicamente: Vitamina B17 este mult prea eficienta in tratarea cancerului si prea ieftina fata de produsele clasice pentru chimioterapie, de accea nu este rentabil sa fie utilizata in procesul de vindecare.

Proprietatile nutritive ale migdalelor

Stiai ca in painea faronilor se adauga un praf de migdale pisate (faina de migdale) pentru ca se considera ca acestea produc un efect afrodisiac? Dar ca in prima carte a Bibliei, Geneza, migdalele sunt mentionate ca unul dintre cele mai bune roade ale tarii?

Migdalele au o multitudine de proprietati nutritive intrucat contin vitamina E, fibre, proteine, fosfor, fier, cupru, potasiu, magneziu, calciu, mangan, biotina, zinc, riboflavina si acizi grasi esentiali. Interesant este faptul ca, datorita continutului lor bogat in vitamina E, migdalele pot fi pastrate in frigider fara a se altera sau a-si pierde calitatile nutritive pe perioada foarte indelungata: pana la doi ani.

Beneficiile migdalelor pentru sanatate

Beneficiile consumului de migdale sunt multiple, de aceea acestea se recomanda a fi introduse intr-o alimentatie echilibrata si sanatoasa. Iata cele mai importante dintre aceste beneficii:

  • Consumul de migdale creste nivelul de energie
  • Faciliteaza scaderea in greutate
  • Migdalele imbunatatesc aspectul pielii, unghiilor si al parului
  • Regleaza tensiunea arteriala
  • Consumul de migdale mentine nivelul normal al colesterolului
  • Scad riscul de atac de cord
  • Amelioreaza diabetul zaharat
  • O alimentatie bogata in migdale ajuta la imbunatatirea functiilor cerebrale
  • Migdalele previn bolile cardiovasculare si cancerul, au efect alcalin si antioxidant
  • Ajuta la imbunatatirea digestiei
  • Sunt fructe bogate in acid folic, fiind recomandate mai ales in perioada de sarcina.
  • Migdalele sunt gustari recomandate pentru combaterea depresiei, intrucat contin zinc, fier si acizi grasi Omega 3.

Cum se pot consuma migdalele

Migdalele se poti consuma atat crude, integrate in preparate simple sau complexe, cat si prajite, pe post de gustare. In cazul in care sunt tratate termic insa, migdalele isi pierd o parte dintre proprietatile nutritive. In cazul in care nu vrei sa consumi migdalele in forma lor cruda si intreaga, poti sa incerci laptele de migdale, faina de migdale sau uleiul de migdale, toate au beneficii extraordinare pentru organism.

Pentru a fi usor de digerat si asimilat de catre organismul uman si, in acelasi timp, pentru a le creste valoarea nutrititiva, este necesar ca migdalele crude sa fie hidratate cel putin 8 ore inainte de consumul programat sau de integrarea intr-un preparat care nu va fi tratat termic.

Migdalele dulci

Asadar, am stabilit deja ca migdalele pe care trebuie sa le consumam si care se gasesc de vanzare pe piata sunt migdalele dulci. Din ele se poate produce laptele de migdale, faina de migdale sau uleiul de migdale. De asemenea, se poti integra in preparate de tip desert sau sarate si constituie principalul ingredient pentru pasta din cofetarie numita martipan.

Migdale prajite

Si migdalele prajite contin nutrienti importanti, dar nu in aceeasi doza ca si cele crude, de aceea, chiar daca sunt foarte gustoase, se recomanda inlocuirea lor cu migdalele netratate termic. Mai ales in cazul in care doresti sa elimini kilogramele in plus, evita migdalele prajite si cuu adaos de sare sau consuma-le in cantitate limitata, pentru ca au mai putini nutrienti si duc la retinerea apei in organism. Daca nu vrei sa consumi migdalele crude, le poti coace acasa, in cuptor la foc mic, 5-10 minute, este mai bine decat sa fie prajite in ulei.

Laptele de migdale

Vegetarienii sau cei care incearca sa evite alimentele de origine animala pentru a ajunge la o stare mai buna de sanatate, pot inlocui cu succes laptele de vaca din alimentatie cu laptele de migadale. Acesta nu doar ca se poate pastra pentru o perioada mai lunga de timp, dar nici nu contine lactoza sau colesterol, fiind, in acelasi timp, o excelenta sursa de calciu.

Cum se poate prepara laptele de migdale acasa

Poti sa cumperi laptele de migdale gata facut sau, daca preferi, il poti prepara si acasa. Trebuie numai sa ai rabdare, putina indemanare si un blender puternic. Cumpara migdale crude si lasa-le timp de 12-24 de ore la hidratat. Apoi, le scurgi bine, le curati de pielita maronie pe fiecare si le pui intr-un blender in care adaugi apa. Cantitatea recomandata este de o cana de migdale si 3 sau 4 cani de apa, in functie de cat de concentrat doresti sa fie laptele rezultat. Vei pasa migadalele cu apa cateva minute la blender, pana cand va rezulta un lichid fin si toate bucatile de migdale vor fi complet maruntite. Daca vrei sa il indulcesti, poti sa adaugi o lingurita de miere. Dupa ce ai terminat cu pasatul, strecoara lichidul printr-o sita foarte deasa sau printr-un tifon si pastraza-l la frigider intr-o sticla inchisa etans.

Beneficiile laptelui de migdale

Beneficiile laptelui de migdale sunt similare cu ale migdalelor in general, cu diferenta ca vitaminele si mineralele sunt asimilate si mai repede de catre organism, intrucat, pentru a prepara laptele, deja migdalele au fost hidratate si si-au activat proprietatile benefice.

Laptele de migdale este un bun antioxidant, are putine calorii si grasimi, este bogat in vitamine si minerale, de aceea este recomandat pentru diabetici, pentru cei cu intoleranta la lactoza, alergie la gluten sau cazeina.

Contraindicatiile in consumul de migdale

Doza maxima de migdale optima pentru sanatate este de 35-40 de grame pe zi. Depasirea acesteia poate provoca reactii alergice. De fapt, din cauza acestor posibile reactii alergice laptele de migadale nu este indicat sugarilor foarte mici, pentru ca organismul lor este extrem de sensibil. De asemenea, migdalele nu sunt recomandate persoanelor cu probleme de tiroida.

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Migdale 500gr SanoVita”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NOTA INFORMATIVA

Informatii puse la dispozitie cu scop informativ si nu substitue recomandarile/ prescriptiile medicului specialist. Informatiile prezentate nu au rol de a va ajuta in diagnosticarea oricaror probleme medicale sau de a inlocui tratamentul medical prescris de medicul curant.
Descrierea produselor cuprinde informatiile puse la dispozitie de producator/ distribuitor. Magazinul nostru nu se face responsabil pentru eventualele modificari ulterioare ce nu au fost aduse in atentia noastra de catre producator/ distribuitor.
IMPORTANT! A se cititi cu atentie descrierea, eticheta si ambalajul produsului inainte de administrare/ utilizare!

Migdale 500gr SanoVita
Migdale 500gr SanoVita