Cus-cus 200gr SanoVita

3,40lei

Cus-cus 200gr reprezinta un izvor de vitamine, datorita continutului ridicat de fibre ajuta la o mai buna digestie, este foarte satios.

În stoc

SKU: SANO.00165 Categorie: Brand:

Comenzi telefonice: 0731.849.430

Descriere

Cus-cus 200gr reprezinta un izvor de vitamine, datorita continutului ridicat de fibre ajuta la o mai buna digestie, este foarte satios.

Granule mici, sferice, preparate din faina de grau dur, ce pot fi folosite (fierte sau doar inmuiate) in preparate ca: sosuri, garnituri, salate, etc. Sunt o sursa importanta de potasiu, proteine si glucide.

Produsul nu provine din culturi modificate genetic.Tara de origine: Cehia.

Declaratie nutritionale la 100 g produs (valorii medii):

Valoare energetica: 1529 kJ/ 360 kcal;

Grasimi: 0.9 g, din care acizi grasi saturati: 0 g;

Glucide: 73.9 g, din care zaharuri 5.8 g;

Fibre 2.3 g;

Proteine 13.1 g;

Sare: 0 g.

Despre cuscus

Esti prins si tu, ca si noi, in ritmul ametitor al vietii? Mananci de multe ori pe fuga si nu ai mereu timpul necesar pentru a pregati retetele pe care ti le-ai dori, pentru tine sau pentru cei dragi? Vestea buna pe care o avem astazi este ca nu toate lucrurile bune si hranitoare se prepara dificil si in timp indelungat, lucrurile pot sta si mai simplu. Cuscusul, de exemplu, despre care vom discuta in randurile urmatoare, este gata in numai 5 minute, nu costa mult, are beneficii extraordinare pentru organism si nici nu contine multe calorii. Daca te-am facut curios, urmeaza-ne intr-o calatorie care incepe in tarile calde, foarte calde….

Ce este cuscus-ul

Cuscus (scris in moduri diferite, de la couscous si pana la cus-cus) este o mancare de origine araba, din nordul Africii, o cereala de fapt. Ceea ce intalnim pe piata sub denumirea de cuscus este un produs obtinut din semolina, adica grau dur, cel cu cu boaba mai lunga, galbuie, prelucrat cu ajutorul apei, transformat in granule sferice si apoi uscat. Initial se fabrica si din mei sau orz in unele regiuni, dar cuscusul folosit la scara larga este din grau. Modul de preparare poate sa para complicat: graul dur se macina, iar faina se umezeste cu apa, pana cand se formeaza mici granule cu diametrul de aproximativ 1 mm. Aceste granule sunt, ulterior, pudrate cu faina alba, ca sa isi pastreze forma sferica. In Vest, cuscusul este tratat la abur si apoi deshidratat, pentru a asigura consumatorului cel mai rapid mod posibil de a-l include in alimentatie. Practic, nici nu mai este necesar sa fierbi cuscusul pe care il cumperi din magazin, este suficient sa il tii timp de 5 minute in apa fierbinte intr-un vas acoperit, pana cand absoarbe apa, se umfla si devine usor si pufos.

Originea cuscus-ului

Originea cuscusului se pierde in istorie si este realtiv incerta. Initial se pare ca ar fi legat de obiceiurile culinare ale vechilor triburi berbere, ale comunitatilor indigene din Africa de Nord si de la ei catre fenicieni, greci si romani.

Termenul de cuscus sau cuscus deriva din cuvantul seksu (cu semnificatia de bine format, rotunjit). In cele mai multe parti ale lumii numele acestui aliment este pronuntat cuscus sau cuscus, dar nu chiar peste tot. Il vom gasi in Libia sub denumirea de kuksi sau kisksu, in Sicilia cuscusu, in Tunisia kiskisi, in Iordania, Palestina si Liban maftoul, iar in Sudan poarta numele de suksukaniyya.

Primele atestari documentare ale acestui aliment dateaza din secolul al XIII- lea, cand, in cartile epocii, apar fragmente care pun cuscusul in legatura cu mancarurile tipic islamice. Astazi cuscusul este cunoscut in Egipt si Orientul Mijlociu si constituie felul principal in tari precum Maroc, Algeria si Tunisia. In Europa, se pare ca si-a facut aparitia la inceputul anilor 1700, in Bretania, iar astazi il intalnim extrem de des mai ales in zona Siciliei.

Sub ce forma se comercializeaza cuscus-ul

Cuscusul se gaseste in comert sub forma de granule, paste sau ca un gris. Nu trebuie consumat crud, ci rehidratat intr-o cantitate suficienta de apa fierbinte (aproape de doua ori mai multa decat cea de cuscus). Il poti cumpara de la magazinele naturiste, din marile lanturi de hypermarketuri sau de pe site-ul Sanovita. Pretul nu este mare, avand in vedere ca dintr-o punguta de 200 de grame, care costa mai putin de 3 lei pe site-ul nostru, poti sa prepari pana la 8 portii, combinandu-l cu legume, lapte, ciuperci sau sosuri.

Cei care nu au folosit pana acum acest aliment in meniuri, il pot confunda cu bulgurul. Desi cele doua sunt asemanatoare si au modalitati identice de uz/preparare, adica gatirea la abur sau inmuierea in apa fierbinte si folosire in salate, sosuri, garnituri, totusi exista mici diferente. In timp ce cuscusul este obtinut din grau dur si il gasim comercializat in boabe marunte, bulgurul reprezinta boabele macinate mai mare si cu un gust ceva mai pregnant.

Produsul este ambalat si inchis in pungi in mod ermetic. Dupa desfacerea pungii, cucususul trebuie tinut in loc racoros, ferit de lumina si intr-un recipient care se inchide ermetic. Chiar si asa, se recomanda consumul la cel mult sase luni de la deschiderea pungii, in caz contrar gustul poate sa sufere modificari.

Cum se prepara cuscus-ul

Cuscusul se recomanda in hrana copiilor si a vegetarienilor, sub forma de garnitura, preparat cu lapte, ciuperci sau legume. Cuscus-ul este foarte potrivit in salate sau in preparate de post. Nu se consuma crud, ci inmuiat in apa fierbinte. Daca vrei sa il inmoi in apa rece, si acest lucru este posibil, dat fiind ca in momentul in care il cumperi din magazin, el este deja tratat termic, insa trebuie inmuiat pentru un timp mult mai lung, aproximativ intre 8-10 ore si, practic, nu prea ai motiv sa folosesti apa rece in loc de fierbinte.

De consumat, cuscusul se poate consuma rece sau cald, dupa preferinte. In cazul in care il folosesti pe post de garnitura la legume sau ciuperci, in sosuri sau budinci, il poti consuma cald. In salate se adauga in general rece. Concret, cuscusul este atat o mancare de sine statatoare, daca ii adaugi sos, cat si o garnitura sau poate intra in componenta deserturilor. Practic, in fiecare dintre momentele mesei tale (fel principal, garnitura, salata sau desert) poti sa te folosesti de el pentru a imbogati meniul cu un aliment cu multe beneficii pentru sanatate.

La origine, cuscusul se prepara intr-un fel de vas special, numit tajine. Tajine reprezinta un tip de vas emailat, compus dintr-o baza adanca si un capac conic si inalt, care are rolul de a pastra aburul in interior si a lasa mancarurile suculente.

Nu trebuie sa te ingrijorezi insa daca nu ajungi la un magazin specializat pentru a achizitiona un asemenea vas. Cuscusul se prepara rapid si simplu oricum, nu ai nevoie neaparat de oale speciale, se poate inmuia chiar si intr-un castron pe care il acoperi cu o farfurie, numai sa mesteci din cand in cand, pentru a se patrunde bine cu lichid.

Diversitatea retetelor din cuscus – de la desert la tocana

Gustul cuscusului, apropiat de orez, face ca acest aliment sa fie pretabil la o multitudine de retete culinare. Granulele absorb cu usurinta alte arome, de aceea cuscusul constituie baza pentru o serie de preparate culinare nu doar in zona de origine, ci in lumea intreaga.

Daca in occident cuscusul este folosit in special pe post de garnitura, in tarile Africii de Nord se serveste cu naut, miel si pui si aromatizat cu chimen, iar in Maroc se combina cu carne sau legume, reprezinta fel de sine statator si se mananca la finalul mesei. In bucataria europeana este un bun partener pentru tocana, dar daca vrei sa il transformi in gustare sau desert, consuma-l alaturi de fructe uscate si nuci sau alune, scortisoara, zahar si lapte.

Cuscus in alimentatia copiilor

Dat fiind ca este o cereala, cucusul poate fi introdus in alimentatia copiilor si bebelusilor de la varsta de 10 luni, amestecandu-l cu lapte sau legume. Va fi indragit de cei mici datorita structurii de pasta si texturii extrem de fine si pufoase.

Cuscusul se digera foarte bine si este sarac in grasimi, de aceea parintii il pot gati cu incredere, va aduce alimentatiei celor mici numai beneficii.

Cuscus pentru vegani

Cuscusul este extrem de apreciat de catre cei care au adoptat o alimentatie vegana, intrucat ii ajuta sa isi diversifice preparatele si sa se bucure, in acelasi timp, de beneficiile deosebite ale acestui aliment. O cana de cuscus contine 12% din necesarul zilnic de proteine si se prepara in numai 5 minute, un adevarat de record de viteza pentru gastronomie.

Cei mai importanti nutrienti pe care veganii trebuie sa ii includa in meniul zilnic pentru a se mentine sanatosi, sunt vitaminele din complexul B (care au un rol important in metabolismul celular, dar si in procesele nervoase) si calciul, care este necesar pentru sanatatea oaselor. Cuscusul le contine, din fericire, pe amandoua, un motiv in plus sa nu il ocolesti.

Beneficiile consumului de cuscus

Cuscus este un aliment care aduce o multitudine de beneficii organismului uman:

  • datorita continutului ridicat de fibre ajuta la o mai buna digestie, de aceea este folosit in dieta zilnica a celor care sufera de afectiuni digestive.
  • este foarte satios, chiar in conditiile unui aport caloric nu foarte mare, asadar persoanele care vor sa isi pastreze silueta sau sa elimine kilograme in plus, nu ar trebui sa il ocoleasca.
  • reprezinta un izvor de vitamine, in special vitamina A si cele din complexul B, motiv pentru care se recomanda inlcuderea lui in alimentatia copiilor, dar si a oricarei persoane care doreste sa se hraneasca sanatos.
  • niacina (vitamina B3) din cuscus ajuta la scaderea nivelului de colesterol rau si zahar din sange, motiv pentru care se regaseste in dieta celor care sufera de afectiuni cardiovasculare, cu atat mai mult cu cat este sarac in sodiu si grasimi saturate.
  • bogat in minerale cum ar fi potasiu, fosfor, magneziu, acid folic si calciu, cuscusul ofera energie si contribuie la o buna functionare a organismului.

Dat fiind ca este o cereala, cuscusul contine gluten, asadar nu este indicat personelor care sufera de boala celiaca.

Valoarea nutritionala adusa de cuscus

Desi are aceleasi proprietati nutritionale ca si graul, cuscusul este considerat de catre specialistii in nutritie un aliment mai dietetic. Cum este posibil acest lucru? Simplu: boabele absorb o cantitate mult mai mare de apa decat cele clasice de grau, crescand asadar in volum si din aceasta cauza mancarea care are la baza cuscus este mult mai satioasa.

Daca esti interesat de cate calorii contine, trebuie sa stii ca 100 de grame de cucus contin 356 de calorii, dar pentru o portie satioasa de mancare gatita, iti ajung numai 40 de grame din acest aliment, deci reducem calculul la numai 142 de calorii. Sa nu uitam ca nici o dieta hipocalorica nu trebuie sa scada sub 800 de calorii pe zi, pentru a nu dauna sanatatii, deci 142 de calorii este destul de putin chiar si pentru o persoana care doreste sa scape de kilogramele in plus.

Cuscusul se digera foarte bine si este sarac in grasimi, de aceea se recomanda in alimentatia persoanelor care doresc sa piarda in greutate sau pur si simplu sa se mentina in forma.

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Cus-cus 200gr SanoVita”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NOTA INFORMATIVA

Informatii puse la dispozitie cu scop informativ si nu substitue recomandarile/ prescriptiile medicului specialist. Informatiile prezentate nu au rol de a va ajuta in diagnosticarea oricaror probleme medicale sau de a inlocui tratamentul medical prescris de medicul curant.
Descrierea produselor cuprinde informatiile puse la dispozitie de producator/ distribuitor. Magazinul nostru nu se face responsabil pentru eventualele modificari ulterioare ce nu au fost aduse in atentia noastra de catre producator/ distribuitor.
IMPORTANT! A se cititi cu atentie descrierea, eticheta si ambalajul produsului inainte de administrare/ utilizare!

Cus-cus 200gr SanoVita
Cus-cus 200gr SanoVita